• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 957
Mottagna reaktioner
13 604
Poäng
10 387
Låter rimligt! Jag antar att jag inte behöver vara rädd för att de kommer att kräva honom på hela lånet för betalning omgående utan att han får fortsätta betala månadskostnaderna? Ingen risk att han får andra problem pga mig? Det rör sig om 350 000 kronor.
Är han medlåntagare bör det inte vara problem, borgensman är jag lite osäker på hur det hanteras. Ring banken och be dom avisera honom ist för dig
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
Så om jag har 300 000 som skulle ingå i min skuldsanering med på lånet finns medlåntagare samt borgensman kommer skuldsaneringen räkna med en del av lånet eller utesluts det helt att de inte räknar med det utan att medlåntagaren samt borgensmannen har ansvaret över lånet under min skuldsanering? Eller kommer min del räknas i och resten av summan har de ansvar över?
 

Fadedfromblack

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Är han medlåntagare bör det inte vara problem, borgensman är jag lite osäker på hur det hanteras. Ring banken och be dom avisera honom ist för dig
Han är medlåntagare. Jag har betalat allt hittills och han har aldrig fått några fakturor, men när bör jag höra av mig till banken och be dom skicka fakturorna till honom tror du? När skuldsaneringen inleds eller direkt när jag slutar betala på skulden?

Jag är 37 år och har 1,5 miljoner i lån och har på något sjukt sätt lyckats med att aldrig hamna hos varken Inkasso eller KF. Men nästa månad kommer jag inte kunna betala allt och sen går det snabbt utför.. tror du att det påverkar på mina chanser att få Skuldsanering?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 957
Mottagna reaktioner
13 604
Poäng
10 387
Han är medlåntagare. Jag har betalat allt hittills och han har aldrig fått några fakturor, men när bör jag höra av mig till banken och be dom skicka fakturorna till honom tror du? När skuldsaneringen inleds eller direkt när jag slutar betala på skulden?

Jag är 37 år och har 1,5 miljoner i lån och har på något sjukt sätt lyckats med att aldrig hamna hos varken Inkasso eller KF. Men nästa månad kommer jag inte kunna betala allt och sen går det snabbt utför.. tror du att det påverkar på mina chanser att få Skuldsanering?

Jag skulle göra det så snart som möjligt för stt undvika att avier missas.

Om vad påverkar dina chanser, att du inte kan betala?
 

Fadedfromblack

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Jag skulle göra det så snart som möjligt för stt undvika att avier missas.

Om vad påverkar dina chanser, att du inte kan betala?
Sorry, var otydlig. Jag tänker, är det negativt att jag inte har exempelvis utmätning sedan tidigare, att jag aldrig hamnat hos KF? Tar dom med sånt i beräkningen?
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
Så om jag har 300 000 som skulle ingå i min skuldsanering med på lånet finns medlåntagare samt borgensman kommer skuldsaneringen räkna med en del av lånet eller utesluts det helt att de inte räknar med det utan att medlåntagaren samt borgensmannen har ansvaret över lånet under min skuldsanering? Eller kommer min del räknas i och resten av summan har de ansvar över?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 957
Mottagna reaktioner
13 604
Poäng
10 387
Sorry, var otydlig. Jag tänker, är det negativt att jag inte har exempelvis utmätning sedan tidigare, att jag aldrig hamnat hos KF? Tar dom med sånt i beräkningen?
Ja men det är inte avgörande
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 957
Mottagna reaktioner
13 604
Poäng
10 387
Så om jag har 300 000 som skulle ingå i min skuldsanering med på lånet finns medlåntagare samt borgensman kommer skuldsaneringen räkna med en del av lånet eller utesluts det helt att de inte räknar med det utan att medlåntagaren samt borgensmannen har ansvaret över lånet under min skuldsanering? Eller kommer min del räknas i och resten av summan har de ansvar över?

Du betalar utifrån din plan till det lånet också. Precis som de andra lånen. Medlåntagare får betala resten
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Ja men det är inte avgörande
Dom tog inte med det i beräkningen för mig och när jag under första samtalet frågade om det kan ligga mig emot att jag inte hade skulder hos kronkalle sa hen att dom inte tar det i beräkning, om jag däremot hade haft skulder hos kronkalle hade dom kollat på hur länge jag haft det, hur stora osv.
Förstår inte varför någon som inte haft skulder hos kronkalle skulle vara mindre insolvent än någon som har det, man ansöker ju inte om skuldsanering för kul...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp